Як секретні команди Apple навчилися передавати інформацію та випадково створили AirPods Pro

 

Колишній керівник відділу HR компанії Apple поділився цікавою інформацією. Він сказав, що на відміну від конфліктного походження перших AirPods, лінійка Pro є результатом гармонійного обміну даними між відділами компанії.

Кріс Дівер – старший HR у команді Apple та бізнес партнер. За 4 роки роботи Кріса встигли створити AirPods та AirPods Pro.

 

HR каже, що обидва пристрої розроблялися кардинально по-різному: від надсекретності та відкритої передачі всередині компанії.

 

«Культура секретності спілкування в Apple мала свої темні сторони», — пише Дівер у Fast Company. «Зберегти важливі дані — ось що було головним. Це породжувало міжусобиці у компанії».

 

«Як новий бізнес-партнер по роботі з персоналом, я часто ставав ланкою в ланцюжку секретності Apple», — продовжує він. «Зазвичай це відбувалося тому, що одна з команд не хотіла ділитися».

 

Кріс Дівер погоджується з тим, що секретність у компанії — одна з маркетингових фішок. Apple прагне дивувати клієнтів та продавати більше. Але це не позначалося на ізоляції команд розробників один від одного. Перші місяці робота йшла порізно. Але завжди доводилося збиратися разом і вирішувати: наскільки продукт адаптований до потреб аудиторії.

 

«Люди були розчаровані», — говорить він.Часто вони хотіли піти і більше ніколи не зустрічатись з іншими з команди».

 

«Новачки в компанії ставили те саме питання: Як я можу працювати в таких умовах?» — продовжив Кріс Дівер. «Якщо можна ділитися інформацією із 1-2 людьми, то хто вони? А що, коли я розповім не тому і мене звільнять? Чи навіть посадять у в'язницю?».

 

Дівер каже, що багато хто звернув увагу на роботу Еда Кетмулла в Pixar. Там він започаткував продуктивне робоче середовище — «мозкову довіру». Аналогічні процедури були і в Apple, команді розробників камери iOS.

 

Camera Braintrust (CBT) проводив так звані сесії прозорості в командах. Усі концентрувалися на обговоренні проблем взаємовідносин у компанії, спілкувалися та ділилися корисною інформацією. Дівер та його колеги взяли це на озброєння та створили аналогічну «Мозкову довіру» у команді розробників AirPods.

 

«Ми самі не зрозуміли, що сталося далі. Ми створили аналогічний «мозковий трест» із постійними сесіями, відкритим діалогом. Саме це стало причиною появи AirPods Pro з додатковим подавленням шуму».

 

«Це стало як свідченням інновації в компанії, так і силою спільного спілкування в командах. Ми зберегли рівень секретності, а продукти від цього стали набагато кращими».

 

Дівер пояснює трансформацію від секретної та спірної розробки AirPods до гармонійної розробки AirPods Pro тим, що він використав ідею «мозкової довіри».

 

При цьому він не зазначає, що AirPods Pro було розроблено після того, як оригінальні AirPods виявилися неймовірно успішними. Легше бути гармонійним, коли ти маєш продукт на піку продажів.